przegub w samochodzie Renault

Koncertowa Fotografia Roku 2008

Temat: Renault Clio-dziwne pukanie
Witam:) Mam takie pytanko ponieważ bardzo mnie to denerwuje. Otóż gdy sobie jade swoim Renault Clio 1,2 Rn to gdy przy szybkości ok 70km/h zaczyna coś pukać w samochodzie tzn. kierownica dostaje lekkich drgań i wali jakby koła były nie wyważone. Ale z góry uprzedzam że koła są dobrze wyważone. Co dziwniejsze czasami mocniej puka czasami słabiej i przestaje gdy zdejmę noge z gazu lub gdy jade ze stalą prędkością albo lekko na łuku drogi w lewo. Poza tym dzieje się też tak przy gwałtownym hamowaniu. Czy to może być wina przegubu? Bo jak skręcam do oporu kierownicą to mi przegub lekko puka, ale kiedyś jak miałem przegób do wymiany to pukał mocno przy ostrym skręcaniu ale na prostej drodze nie było żadnych problemów. Pomocy bo juz kiedys wymieniałem przegób i nie jest to tania sprawa do tego modelu Clio:( Z góry dziekuje i pozdrawiam.

Źródło: forum.moto-portal.pl/?/index.php?showtopic=4968



Temat: Toyota avensis uszkodzona skrzynia biegów luz półosi
Witam. Mam niepewność co do stanu mojej skrzyni biegów. Skrzynia tak w ogóle zachowuje się dobrze, biegi wchodzą dobrze, tylko niepokoi mnie luz który jest na wyjściu półosi ze skrzyni. Będąc pod samochodem i ruszając (góra - dół )wypustami, czy jak tam inaczej nazwać nie wiem, na półosie jest bardzo wyraźny luz. Porównując to do normalnego łożyska to normalne łożysko z takim luzem było by pewnie "wysypane". Dodam że ten luz występuje po obydwu stronach, na prawej i lewej półosi. Samych wałków napędowych nie widać, tylko kielich przegubu, który jest nałożony na wałek (mocowanie półosi napędowej). I tu rodzi się pytanie czy ten luz może być na połączeniu kielicha z wypustem, czy to raczej łożyska w skrzyni biegów. Może ktoś zetknął się z podobnym zjawiskiem, a może to jest normalne??? Występuje u mnie zjawisko potrząsania samochodem przy ruszaniu, może to ma coś wspólnego z tym co opisałem.
Wiem że skrzynia na wyjściach półosi w renault 21 nie ma praktycznie żadnego luzu podobnego do opisywanego przeze mnie, dlatego to mnie niepokoi.
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1425124.html


Temat: Astra G 2.0 DI - klekot na luzie po wymianie sprzęgła
Podobne,a wręcz identyczne objawy widziałem w Renault Clio gdy jakiś domorosły mechanik zamontował ODWROTNIE tarczę sprzęgła,która faktycznie na pierwszy rzut oka wyglądała symetrycznie.Po wymianie sprzęgła auto zaczeło klekotać na luzie,które ustawało po wyciśnięciu sprzęgła a płynne ruszenie graniczyło z cudem.Właściciel,za moją namową(tak trochę dla żartu a trochę z nerwów) odpalał przez kilka dni samochód na godzinkę,z myślą że albo się rozleci całkiem albo się samo naprawi,i o dziwo po 5 czy 6 godzinach pracy na postoju terkotanie ustąpiło a płynne ruszanie nie stanowiło problemu.Auto jeżdziło bezproblemowo jakieś 2,5 -3 lata.Dopiero przy następnej wymianie sprzęgła,którą ja tym razem miałem okazję uskuteczniać okazało się że sprężyna docisku była wytarta do granicy pęknięcia a sama tarcza sprzęgła dosłownie "ścięta pod sprężyny".Oczywiście,w większości samochodów nie ma fizycznej możliwości błędnego(czytaj odwrotnego)zamontowania tarczy sprzęgła,ale ta Renówka to jakiś unikat,o czym mogłem się przekonać na własne oczy

Poza tym uszkodzone przeguby wewnętrzne też potrafią sprawiać dziwne/niemiłe niespodzianki przy ruszaniu,a czasem(bardzo rzadko ale też to widziałem),wewnętrzne pęknięcie obudowy skrzyni biegów,która niby jako tako się trzyma a płynnie ruszyć się nie da.

pozdrawiem BRYS_ (niedomorosły mechanik )
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1305489.html


Temat: Calibra
Panowie, ojciec prowadzi warsztat ,i powiem tak z aut 10-15 letnich czyli takich jakie większość tutaj mazd największa awaryjność to fiaty potrafi się w nich popsuć praktycznie wszystko nie ma rzeczy która mogłaby się nie popsuć od wycieraczek przełączników,nawet klamki zewnętrzne,rzeczy które nie powinny się popsuć też się psują ,później są renault-y i citroeny tu siada często elektryka ,częste wycieki z silnika, skrzyni biegów ,napędy, wahacze ,itp .-dalej są volkswageny ,audi ,skoda ,seat czyli grupa vag- samochody są z reguły znacznie mniej naszpikowane elektroniką niż renault ,citroen z tego samego rocznika czyli nie ma co się popsuć to się nie popsuję -stara niemiecka szkoła robienia aut , ale i tak w kilkunastoletnich autach łożyska kół,przeguby,wahacze ,wycieki z silnika ,często zapłon (cewka ,aparat,)pompy paliwa -to na porządku dziennym i najwięcej psuje się golfów a może dlatego że najwięcej ich jeździ ,i na samym końcu są japońce tak po kolei od największej awaryjności : mitsubishi ,hondy,nissany ,mazdy, toyoty ,chociaż mitsu też nie grzeszy bezawaryjnością ale awarię głównie sprowadzają się do wycieków ale to pewnie dlatego że to prawie europejczyk ,pomimo że mam mazdę od 4-lat ten 17-letni samochód jedyną jaką miał awarię u mnie to alternator to i tak powiem że najbardziej bezawaryjne to są toyoty oczywiście cały czas mówię tu o autach kilkunastoletnich..
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=20591


Temat: Przeguby lybra
" />Mam taki objaw:
jak samochód jest bardziej obciążony, to podczas przyspieszania wyraźnie czuć wibracje. Wibracje te nasilają się jeśli np jakaś nierówność jeszcze na chwilę go dociąży. Jak jeżdżę sam to w zasadzie nie da się tego zaobserwować. Martwi mnie to, bo identyczny objaw w Renault 21 okazał się być padniętymi przegubami Sad
Co o tym myślicie? Co to może być? Ciśnienie w oponach jest OK. Nie pamiętam, czy na letnich też tak było, bo bardzo szybko zmieniłem na zimówki, ale myślę, że to nie wina opon, bo dzieje się tak tylko i wyłącznie gdy jest przekazywany napęd.
Źródło: forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?t=19009


Temat: Twardość zawieszenia
Za miękkie, za miękkie, za miękkie!
Ile to razy musialam juz wysiadac z samochodu i sprawdzac czy nie urwalo mi kola! To chyba jedyna zmora w Twingo - polskie drogi sie absolutnie nie nadaja dla tak miekkiego samochodu. Nawet jak z garazu wyjezdzam, musze nadlozyc troche trasy zeby nie jechac po piaskowej drodze, mam zawsze wrazenie, ze jak tak podskakuje to uderze glowa w dach. Amortyzatory i inne przeguby mam w porzadku wiec byc moze po prostu mam taki delikatny tylek, ale szczerze mowiac wolalabym, zeby Renault produkowal nieco twardsze samochody na wschodnia Europe
Źródło: forum.twingo.pl/viewtopic.php?t=5404


Temat: Stukanie półosi
W końcu po perypetich mam zrobione. Pjechałem na wymiane półosi kupiona na szrocie.
Mechanik spojarzał poruszał półosią w samochodzie i stwierdził, ze to nie ma sensu, gdyz według niego luz jest w skrzyni a nie w osi i stąd ten hałas.. Totalna załamka. Koszt skrzyni na szrocie 400-500 złotych (Olsztyn).
Umówiółem sie jeszcze ze specjalistą od Renault -pracował wiele lat w serwisie, na potwierdzenie diagnozy, że to może być skrzynia.. Przejechał sie i tez stawiał na skrzynie, mówił, ze nawt może mi sie w kazdej chwili rozlecieć, zablokować. Umówiłem sie z nim na porządna diagnozę(podnośnik) dopiero na 27sierpnia takie miał terminy. Wracając do domu zajechałem do mechanika jeszce innego(był po drodze). Przejechał sie posłuchał i zaproponował mi jednak wymiane półosi na poróbę, najwyzej strace kasę za wymianę(dał niską cenę za robotę - 40 zł). Zaryzykowałem i pełny sukces mimo, ze półoś starsza to lepsza, skończyło sie łomotanie, gorszy ma tylko przegub zewnętrzny(przy masksymalmnym skręcie słychać), no ale kiedyś będzie mozna przełozyć przegub ze zdjetej półosi do tej teraz załozonej. Krzyżak wraz z cała reszta jest do zdjęcia.
Pozatym znalazłem w jednym sklepie w olsztynie same krzyżaki.
Ciekawi mnie jak może zużyć sie krzyżak wewnętrzny(przy skrzyni) a zewnetrzny przegub jest bardzo dobry.
Źródło: forum.twingo.pl/viewtopic.php?t=9334


Temat: No i która oponka najlepsza?
Ale pierdolicie bez sensu.... diesel p. naped itd Grzesiu tył nie wygrywa rajdów, renault zdaje się też nie , więc czemu nie kupiłeś jakiejś Imprezy ?? poznał byś odpowiedź czy rajdy wygrywają samochody "dobre" BMW skłąda się z samych "wad" i dlatego jest dobrym samochodem... bo komputer mniej za kierowcę mysli...., przedni napęd jest bardziej ekonomiczny w produkcji i zapewnia że klient często do serwisu będzie wracał ... pamiętasz swój przegub ?? ja w Scorpio ostatni zmieniałem jakieś 4 lata temu.... bo się piasek dostał i to go zabiło...Michelin nie robi juz zdaje się nawet do samochodów ani jednego dobrego modelu opony... mam to wiem... gówno pierwszej wody bicie boczne nowej opony rzędu 0,5 cm przy indeksie prędkości powyzej 300km/h nie przemiawia na jego korzysc , a sprawdziłem 4 przypadkowe egzemplarze, Metzeler faktycznie pewnie w niemcowni jest dlatego na drugim miejscu bo to opona niemcowa jest, a oni w odróżnieniu od Polaków wierzą w to że dobre rzeczy ich rodzimy przemysł tworzy, D208.... no ja jakoś nie mogę się przekonac że faktycznie to opony motocyklowe spadły na "psy" jako najwyzsze miejsce rozwoju stawiam D207 , zresztą wtedy i Michelin miał opone na której dało się jeździć....
Źródło: forum.motomisie.com/viewtopic.php?t=498


Temat: STUKANIE W KOLE
" />witam,

mam renault megane 1.4 16v ABS. Przy skręcaniu słychać tykanie, stukanie w kole. Jeśli skręcam bardzo wolno to nic nie słychać. Mechanik powiedział, że to uszkodzony przegub. W sklepach podają, że do megane nie ma przegubów tylko trzeba kupić półoś (ok. 330zł). Na Allegro znalazłem człowieka, który sprzedaje przeguby do Megane.

Poniżej link.

http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?ite ... 7226#photo

Czy to będzie odpowiednie do mojego samochodu?


Proszę o pomoc.

Przemek.
Źródło: samochodyswiata.pl/viewtopic.php?t=13992


Temat: prawko
" />
">każdy wie jak się jego autem operuje i co jest dla niego najlepsze
Gdyby tak było, niebałbym się kupić żadnego używanego auta
To że często nam się tylko coś wydaje, nie znaczy, że jest najlepsze.


">nie zauważyłem, żeby teoria wpływała tak samo na każde auto ...
Czyli chcesz mi powiedzieć, że w każdym aucie inaczej się pali sprzęgło, inaczej zabija przeguby, a może nawet inaczej krzywi się felgi?

Śmiejesz się z teorii, ale choćby ogólna znajomość mechaniki, tudzież pracy niektórych podzespołów napewno Ci w eksploatacji żadnego samochodu nie zaszkodzi. Jesteś taki cudowny i wszystko "wyczuwasz"? Jak wyczujesz szkodliwy wpływ na przeguby podczas ruszania z piskiem opon na skręconych kołach? Są dwie możliwości - albo "wiesz bo wiesz", bo usłyszysz od kogoś i pójdziesz na wiarę, albo znasz konstrukcję i zasadę działania przegubu, czyli teoria o której mówię. Ze sprzęgłem jest tak samo i w 99% nie ma to znaczenia czy jest to auto Twoje czy nie Twoje.


">Śmiesz stwierdzić, że sprzęgło do Renault jest droższe od sprzęgła do Szajswagena? Nie zauważyłem ...
Cena sprzęgła nie gra tutaj absulutnie żadnej roli. Choć nie wiem ile kosztuje sprzęgło do Volkswagena, kiedyś się pewnie dowiem, bo niestety jedno auto tej marki pojawiło się u nas we flocie...
Źródło: samochodyswiata.pl/viewtopic.php?t=21862


Temat: Akcje serwisowe- rok 2007
" />29 akcja serwisowa w tym roku:


">Firma Renault Polska powiadomiła Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre samochody Renault Scenic II mogą stwarzać zagrożenie dla życia i zdrowia użytkowników. Akcją naprawczą objętych jest 161 pojazdów.
Importer poinformował, że w niektórych autach może wystąpić usterka układu kierowniczego. Podczas jazdy może dojść do pęknięcia spawu łączącego oś wału pośredniego z widełkami przegubu łączącego wałek z kolumną kierownicy. Kierujący pojazdem może mieć problem z wykonaniem manewru skrętu, co może być niebezpieczne dla uczestników ruchu drogowego.

Wada dotyczy samochodów Renault Scenic II, wyprodukowanych we Francji od 13 do 17 czerwca 2006 r.

Renault Polska zapewniła UOKIK, że rozpoczął informowanie klientów, którzy zakupili samochody objęte kampanią, o możliwości dokonania bezpłatnej naprawy w autoryzowanym serwisie.

Na stan obecny realizacja akcji jest na poziomie 14%.


żródło:www.samar.pl
Źródło: samochodyswiata.pl/viewtopic.php?t=18236


Temat: Stuki. Co to ? Opowiem Wam historię...Troche długa.
" />myślę że nie tyle w ASO chcieli cię orżnąć, tylko po prostu barany się nie znają.
miałem ostatnio podobny przypadek (opisywałem go na jakimś forum), w mojej madzi powyzej 60 km/h drgała kierownica a przy hamowaniu trząsł sie samochód, w trzech serwisach co prawda nie mazdy bo takowego nie ma w mojej okolicy ale byłem w Daewoo,Renault,Toyota
diagnozy były następujace (oczywiście do wymiany) przeguby, półoś,tarcze hamulcowe itp. zasmucony przyszłymi kosztami podjechałem do nieduzego warsztatu gdzie po dokładnym obejrzeniu samochodu i po próbnej jeżdzie stwierdzono ze to tylko była żle założona tarcz hamulcowa, po prostu wcześniej miałem (jeszcze przed tymi stukami) zdejmowana tarcz która z powrotem załozono na swoje miejsce tylko nie zauwazono ze w jednym miejscu gdzie dochodzi tarcz ( nie wiem jak sie to nazywa) była duza grudka rdzy i dlatego tarcz usadziła sie krzywo co było powodem stuków i drgań - cała rzecz skoń czyła się szczęśliwo (bez kosztów).
Ps.
wiem że w w/w serwisach nie chciano mnie orżnąć bo pracuję w podobnej branży i po znajomośći tylko miano mi określić przyczynę stuków (co się nie udało)
Źródło: beta.tuningforum.pl/viewtopic.php?t=35392


Powered by WordPress, © Koncertowa Fotografia Roku 2008